Thinkerbell & SodaStream

Een sprankelende samenwerking

Sodastream x Pepsi

SodaStream lanceerde begin juni zes nieuwe Pepsi siropen in een samenwerking met eigenaar PepsiCo. Voor het POS-materiaal van de lanceringscampagne ging het merk op zoek naar een partner die alle aspecten van het project voor zijn rekening kon nemen. Een kolfje naar de hand van Lieve Nolmans, accountmanager bij Thinkerbell. Dankzij onze slimme totaalaanpak en flexibiliteit op logistiek vlak konden we SodaStream zowel qua productie als qua distributie alle zorgen uit handen nemen.

Een totaalpartner van concept tot distributie

Thinkerbell nam het volledige proces voor de productie en verdeling van meer dan 2.800 displays en heel wat ander POS-materiaal op zich: van het creatieve concept tot het design, de productie, de logistiek van de assemblage, het vullen én de distributie naar de verschillende verkooppunten.

Voor Kristof Maes, Brand & Trade Marketing Manager Belux bij SodaStream, was vooral die logistieke schakel enorm belangrijk: “We waren op zoek naar een full-service partner die het volledige project kon begeleiden. Mijn grootste bezorgdheid was de logistiek: deze campagne was gigantisch en de displays moesten bij veertien verschillende retailers worden afgeleverd.” Elke retailer heeft zijn eigen logistieke keten, en dus vroeg het efficiënt bezorgen van de displays heel wat flexibiliteit en kennis van zaken. Twee kwaliteiten die Thinkerbell met plezier aan de dag legde, onder meer dankzij de vlotte samenwerking met Werminval, een sociale werkplaats in Antwerpen. “We hebben onze bestelling bij Thinkerbell geplaatst omdat ze flexibel zijn en we weten dat we hen kunnen vertrouwen,” aldus Kristof Maes. “Hun one-stop shop aanpak zorgt echt voor de nodige gemoedsrust, zeker bij zo’n grote projecten. Bovendien is het volledige productieproces van Thinkerbell afgestemd op het beperken van de ecologische voetafdruk, bijvoorbeeld met inkten op waterbasis en het gebruik van uitsluitend regenwater. Duurzaamheid is immers de hoeksteen van Sodastream.”

Thinkerbell ontwikkelde, produceerde, distribueerde én installeerde kwartpalletdisplays, full-palletdisplays, guerilladisplays, totems, arcades, schapbanners, wobblers, posters en Forex topcards. Een deel van de displays werd gevuld door partner Werminval. Het materiaal werd uitgeleverd naar veertien retailers verdeeld over drie logistieke ketens.