SodaStream zet zes nieuwe PepsiCo-siropen in de kijker met Thinkerbell

Dankzij een gloednieuwe samenwerking met eigenaar PepsiCo lanceerde SodaStream in juni zes nieuwe Pepsi siropen op de markt. Een sprankelend nieuw gamma dat uiteraard gepast in de kijker gezet moest worden.

Sodastream x Pepsi

SodaStream contacteerde Thinkerbell voor de productie en distributie van het POS-materiaal. Een keuze die het merk zowel qua verkoop als qua aandacht geen windeieren legde.

Het wauw-effect: ‘Big, Bold & Cyan’

Voor de lancering van de nieuwe siropen werkte SodaStream voor het eerst samen met PepsiCo – een absolute wereldleider in frisdranken. Reden genoeg voor het merk om zijn volledige concept nog eens goed in de verf te zetten. Voor de lancering pakte SodaStream onder meer uit met een theatralisatie-installatie van 2,40 meter breed en 2,50 meter hoog in merkkleur cyaan. Daarmee overtuigde het merk niet enkel het supermarktsegment, maar ook retailpartners zoals MediaMarkt en Hubo. En dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, aldus Kristof Maes, Brand & Trade Marketing Manager Belux bij SodaStream: “We noemen onze aanpak ‘Big, Bold & Cyan’, en het heeft gewerkt: de impact van de campagne was enorm! De cijfers zijn heel mooi gestegen, en daar zijn we uiteraard heel erg blij om.” Bovendien had de campagne niet enkel een effect op de verkoop van de siropen: dankzij de slimme totaalaanpak die het volledige concept onder de aandacht brengt, zag SodaStream ook een duidelijke stijging in de verkoop van machines en navulcilinders.

Praktisch

Thinkerbell ontwikkelde kwartpalletdisplays, full-palletdisplays, guerilladisplays, totems, arcades, schapbanners, wobblers, posters en Forex topcards – duurzaam geproduceerd met een minimum aan ecologische voetafdruk. Alle displays werden gevuld door partner Werminval en het materiaal werd uitgeleverd naar veertien retailers verdeeld over drie logistieke ketens door Thinkerbell.

De SodaStream-campagne liep van begin juni tot eind juli 2021 bij onder andere Carrefour, Delhaize, MediaMarkt en Hubo, in België en bij Albert Heijn en Mediamarkt in Nederland.