Thinkerbell ontwerpt elegante promodisplay voor limited-edition Hendrick’s Flora Adora

Als Hendrick’s Gin een nieuwe limited-edition gin op de markt brengt, moet die op een gepaste manier in de kijker worden gezet. Thinkerbell ging met plezier de uitdaging aan…

In-store activation Hendrick’s Flora Adora

In april dit jaar lanceerde Hendrick’s Flora Adora, een gloednieuwe limited-edition gin met een verleidelijk bloemenaroma en de typische frisse, kruidige toets van Hendrick’s. In tegenstelling tot de andere limited-editions van het merk, die gewoonlijk slechts een aantal maanden beschikbaar zijn, zal pronkstuk Flora Adora twee jaar lang te koop zijn. Om de betoverende nieuwe variant op een gepaste manier in de kijker te zetten bij Delhaize-filialen over het hele land, ging Hendrick’s op zoek naar een partner voor de productie van een reeks elegante promodisplays. Een kolfje naar de hand van Thinkerbell.

Duurzame elegantie

Voor Hendrick’s waren drie elementen erg belangrijk: de displays voor Flora Adora moesten de verschillende flessen van het merk goed in de kijker zetten en voldoende opvalswaarde hebben, ze moesten stevig genoeg zijn om 36 flessen te dragen, en het design moest voldoen aan de strenge guidelines van zowel Hendrick’s als Delhaize, de retailer waar de displays werden geïnstalleerd.

Thinkerbell ontwikkelde een stijlvolle display in onmiskenbare Hendrick’s-stijl die op een elegante manier in het oog springt. Het design werd gebaseerd op het bestaande artwork van Flora Adora, dat geïnspireerd is op elegante, veelkleurige vlinders en de rijkelijke botanische overdaad van Victoriaanse tuinen. De display ondersteunt moeiteloos 36 flessen – waaronder 12 spotlightplekjes voor Flora Adora, 18 plaatsen voor de iconische Hendricks Original, en 6 plaatsen voor de eerder gelanceerde limited-edition Neptunia. Daarnaast werd de display voorzien van het recept van de « Wildgarden Cup », de signature cocktail met Hendrick’s Flora Adora.

Thinkerbell zette bewust in op de ontwikkeling van een snel en eenvoudig te monteren design, een belangrijk element aangezien de displays werden opgezet en gevuld door Nedcargo.

Een klinkend succes

Dankzij de vlekkeloze samenwerking met Rémy Cointreau en Nedcargo was het project over de volledige lijn een succes, aldus Thinkerbell Account Manager Lieve Nolmans: “Bij Thinkerbell handelen we niet alleen volledige projecten van A tot Z in huis af, we kunnen ook perfect fungeren als één van de schakels in een projectflow. Dit project met Hendrick’s is het perfecte voorbeeld van hoe we bestaand artwork met strikte guidelines perfect kunnen transformeren tot POS-materiaal met impact, en hoe we vervolgens naadloos kunnen opleveren aan logistieke partners voor een vlekkeloze plaatsing.”

Benieuwd naar andere Drinks projecten? Of klaar om je volgende POS project te bespreken? Neem dan contact met ons op.