Where digital meets print

Engaged ontwikkelt digitale activaties op maat. Voor de lancering van de nieuwe LEGO Friends lijn bij DreamLand bedacht het bureau een wedstrijdmechanisme met een digitale ervaring én een fysieke installatie in het verkooppunt. En dat fysieke luik nam Thinkerbell met plezier voor zijn rekening…

In-store digitaal activatie van LEGO Friends in DreamLand

Om de lancering van 19 nieuwe LEGO Friends sets in de kijker te zetten, bedacht Engaged een wedstrijd waarbij shoppers in een pop-up klaslokaal een aantal figuren moesten zoeken en scannen via de smartphone. Om dat wedstrijdconcept ook fysiek tot leven te brengen in Belgische DreamLand-winkels, deed het bureau een beroep op Thinkerbell. Thinkerbell zorgde voor de uitwerking, productie én plaatsing van 48 levensgrote POS-installaties in LEGO-Friends thema – inclusief al het bijhorende communicatiemateriaal.

“Dankzij onze in-house productie en uitgebreide ervaring met theatralisaties konden we het digitale concept van Engaged snel en flexibel vertalen naar een fysieke uitwerking,” aldus Lieve Nolmans, Project Manager bij Thinkerbell. “Van alle displayelementen die nodig waren om het klaslokaal op te bouwen tot de brochures en zelfs de vriendenboekjes die shoppers wonnen als ze alle figuren konden scannen.”

Dankzij de naadloze samenwerking tussen Thinkerbell en merchandisingpartner Profield kon Engaged bovendien rekenen op een vlotte service en een snelle plaatsing, en dat via één overkoepelende contactpersoon.

Ook Cynthia Van Wiele, Project Manager bij Engaged, is tevreden. “Als digitaal en print samenkomen, is het soms een uitdaging om alles perfect op elkaar af te stemmen. Daarom zochten we een full-service partner die begreep wat een project op deze schaal inhield en die moeiteloos aan al die vereisten kon voldoen. Op basis van het projectportfolio kozen we voor Thinkerbell, en het resultaat mag er zijn!”

Installatie in de winkel

In totaal zorgde Thinkerbell op een week tijd voor de plaatsing van 48 theatralisaties in DreamLand-filialen over heel België, inclusief 150 brochurehouders, 29.000 brochures, 1.000 wobblers én 33.250 vriendenboekjes die het digitale concept van Engaged naadloos doortrokken.

Thinkerbell & Engaged brachten het nieuwe LEGO Friends universum tot leven bij DreamLand met een interactieve theatralisatie. Benieuwd? U leest er hier alles over