Thinkerbell brengt samen met Engaged nieuw LEGO Friends universum tot leven in het verkoopunt

Om de nieuwe LEGO Friends lijn in de kijker te zetten bij DreamLand, lanceerde digitaal activatiebureau Engaged een interactieve wedstrijd in het verkooppunt. Voor de uitwerking van de displays en het printmateriaal deed het bureau een beroep op de POS-expertise van Thinkerbell…

In-store digitaal activatie van LEGO Friends in DreamLand

Om de lancering van een nieuwe generatie LEGO Friends te vieren, wilde LEGO kinderen de kans bieden om het nieuwe LEGO Friends universum van dichtbij te ontdekken. Digitaal activatiebureau Engaged bedacht daarom een interactieve wedstrijd waarbij spelers een aantal LEGO Friends elementen moesten zoeken en scannen in een pop-up klaslokaal. Op basis van dat creatieve concept verzorgde Thinkerbell de technische tekeningen en het drukwerk voor het POS-materiaal. De theatralisatie omvatte onder meer levensgrote bedrukte wanden, een pancarte, displays in de vorm van lockers en een lessenaar, en heel wat leuke LEGO Friends accenten.

Het interactieve aspect van de installatie vroeg om een specifieke aanpak, aldus Cynthia Van Wiele, Project Manager bij Engaged. “Kinderen en hun ouders moesten vrij in de installatie kunnen rondlopen. De displays moesten dus niet alleen visueel de aandacht trekken, maar ook tegen een stootje kunnen én 100% veilig zijn.” Om dat te verzekeren, koos Thinkerbell voor stevige en toch lichtgewicht materialen als Beelite en golfkarton – zoals steeds met extra aandacht voor duurzaamheid en ecologische impact. Het resultaat? Een unieke interactieve installatie waar kinderen in alle veiligheid het nieuwe LEGO Friends universum konden ontdekken.

Installatie in de winkel

Thinkerbell zorgde samen met merchandisingpartner Profield voor de plaatsing van 48 modulaire theatralisaties afgestemd op de beschikbare ruimte in elk verkooppunt, en dat op één week tijd. In 38 DreamLand-winkels werd de complete installatie geplaatst, inclusief wanden, lockers, een pancarte, folderhouders en wobblers. 10 winkels werden uitgerust met een compacte versie zonder wanden. Thinkerbell produceerde daarnaast ook de bijhorende folders en de vriendenboekjes die shoppers wonnen als ze alle figuren konden scannen. De installaties waren van begin januari tot eind februari te zien in DreamLand-filialen over heel België.

Where digital meets print: Engaged en Thinkerbell werkten samen aan een wedstrijdconcept voor LEGO Friends! Meer weten? U leest er hier alles over.